Co nas wyróżnia...

DZIECKO – NAJCENNIEJSZY SKARB

Rodzice powierzając naszej opiece dzieci, oddają nam swój najcenniejszy skarb. Mamy pełną świadomość odpowiedzialności jaka na nas spoczywa, tym samym wyzwaniu jakiemu podejmujemy się sprostać. Najistotniejszym jest mały człowiek, jego samopoczucie i bezpieczeństwo. Nasi podopieczni są dla nas podmiotem we wszelkich działaniach dydaktyczno-wychowawczych. Dbamy, by nie pozbawić ich autentyczności, odkrywczej natury i dziecięcej ufności. Dzieci traktujemy indywidualnie, zgodnie z ich możliwościami i naturą, ucząc życia i funkcjonowania w większej społeczności. 

 

NOWATORSKIE METODY NAUCZANIA

Wiek przedszkolny to najistotniejszy okres w życiu każdego dziecka, ma decydujące znaczenie na całe nasze dorosłe życie. To czas konstruowania własnego „Ja”. Każde dziecko rodzi się wszechstronnie uzdolnione, z możliwością rozwoju we wszystkich kierunkach, potencjalną inteligencją, zadatkami na rozwijanie twórczości oraz dużym talentem społecznym. Nasza rola polega na umiejętnym stymulowaniu, określaniu celów i pomocy w ich osiąganiu.
Z pełną świadomością korzystamy z nowatorskich metod nauczania m.in.: metoda dobrego startu M. Bogdanowicz, ruchu rozwijającego W. Sherborn, kinezjologii edukacyjnej Denissona, elementy pedagogiki M. Montessori, edukacji matematycznej Gruszczyk Kolczyńskiej, nauki czytania Domana i inne.


OPIEKA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
zajęcia z logopedą, z psychologiem i pedagogiem przedszkolnym

Do dyspozycji naszych dzieci są specjaliści – logopeda, psycholog, pedagog. Zajęcia odbywają się w specjalnie dostosowanym gabinecie i prowadzone są przez dyplomowanych nauczycieli. Terapie prowadzone są w sposób nietuzinkowy i różnorodny i poprzedzone są badaniami przesiewowymi. Świetny kontakt z dziećmi i wiedza stosowana w praktyce to dewiza sukcesu naszych terapeutów. W trudnych sytuacjach mając na względzie dobro dziecka, przedszkole pomaga nawiązać rodzicom bliską współpracę z poradnią.


WZOROWE PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY

Codzienna systematyczna praca podczas zajęć dydaktycznych oraz zaangażowanie naszych nauczycieli pozwala nam osiągnąć wysokie standardy edukacji dziecka w wieku przedszkolnym. Ze szczególną dbałością dążymy do tego aby nasi wychowankowie kończący przedszkole posiadali zasób wiadomości i umiejętności, które pozwolą im na doskonały start w szkole!!
Z największą troską dbamy o to aby każdy nasz absolwent:
• potrafił współpracować w grupie rówieśniczej.

• pokonywał przeszkody, był ambitny, nie zniechęcał się trudnościami,
• lubił poznawać, zdobywać, dociekać, poszukiwać

• był przygotowany do podjęcia nauki w szkole pod względem intelektualnym, społeczno-emocjonalnym, fizycznym.

• posiadał zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do dalszej edukacji

• znał litery, samogłoski i spółgłoski, podejmował próby samodzielnego czytania.

• doskonale radził sobie w zakresie edukacji matematycznej, znał liczby, stosował liczebniki główne oraz porządkowe, przeprowadzał operacje matematyczne w zakresie tworzenia zbiorów, porównywania, klasyfikowania, a także dodawania i odejmowania.
sprawnie wykonywał operacje myślowe (tj. opowiadać zdarzenia , układać logiczny ciąg zdarzeń itp.)

• dysponował niezbędnym zasobem słownictwa, znał podstawowe zwroty i konstruował proste zdania w języku angielskim.

• przestrzegał reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych.

• miał świadomość jak należy dbać o bezpieczeństwo własne oraz innych.

• orientował się w zasadach zdrowego trybu życia. 

 

ZDROWE ŻYWIENIE

Prawidłowe, odpowiednio zbilansowane, a przede wszystkim racjonalne żywienie jest kluczowe dla właściwego i harmonijnego rozwoju naszych dzieci. Dlatego kładziemy duży nacisk na zdrowe odżywianie i zalecane programy żywienia w wieku przedszkolnym. Posiłki przygo
Nasi nauczyciele realizują autorskie przedsięwzięcie edukacyjne „Kuchcikowo”. Podczas zajęć przedszkolaki poznają zasady zdrowego odżywiania, samodzielnie przygotowują potrawy, poznają zasady savoir- vivre, smakują kuchnie świata.
Urozmaicona dieta, odpowiednie wprowadzanie różnorodnych produktów spożywczych jest ważnym elementem prawidłowego żywienia. Dlatego nasz jadłospis obfituje w sezonowe warzywa i owoce, naturalne soki, zdrowe sałatki. Uwzględniamy diety wynikające z alergii, nie stosujemy żadnych”ulepszaczy”. Wszystkie posiłki mają wymaganą wartość energetyczną przewidzianą dla dzieci w wieku przedszkolnym, zróżnicowaną kolorystykę i smak, są zdrowe i pysznie smakują.


DOSKONAŁE ZAPLECZE MULTIMEDIALNE

Korzystanie z nowoczesnych technologii multimedialnych jest nieodzownym elementem współczesnej edukacji na poziomie XXI wieku. Nasze przedszkole wyposażone jest w takie urządzenia: tablica multimedialna, rzutnik multimedialny, projektor FUNTRONIC – magiczny dywan, ekran, tablety, komputery. Dysponujemy własną siecią wifi, całe przedszkole jest skonfigurowane w systemie audio, dysponujemy systemem monitoringu każdej sali dydaktycznej. Najnowsze technologie wspomagają pracę naszych nauczycieli i kierunkują dzieci na praktyczne i efektywne ich wykorzystanie. Ponadto nasze przedszkole zapewnia zajęcia z „Programowania”. Nasze zaplecze multimedialne jest traktowane instrumentalnie i korzystamy z niego tylko na potrzeby edukacji i zabaw interaktywnych!


CODZIENNIE JĘZYK ANGIELSKI

Prowadzone przez nas zajęcia mają na celu rozbudzenie w dzieciach ciekawości i pozytywnego nastawienia do innych kultur, a także do samej nauki języka angielskiego. Nauka odbywa się poprzez zabawę, która pozwala dzieciom poznać nazwy przedmiotów z ich najbliższego otoczenia i codzienne zwroty, przyswoić poprawną wymowę oraz akcent. Nauczyciel w trakcie zajęć posługuje się głównie językiem angielskim, by oswoić dzieci z „melodią” języka.


AKCJE CHARYTATYWNE

Nasze przedszkole, każdego roku angażuje się w szereg akcji charytatywnych i społecznych na rzecz potrzebujących dzieci, osób starszych, czy czworonożnych przyjaciół. Nasz wspólny udział w akcjach cieszy się dużym uznaniem dzieci i rodziców.
Jesteśmy przekonani że działania charytatywne i społeczne uczą dostrzegać, że czasami bardzo blisko jest ktoś, kto ma takie same potrzeby jak my, ale niewielkie możliwości ich realizacji. Nasze wspólne (rodzinne) działania umacniają w naszych przedszkolakach poczucie własnej wartości, uwrażliwiają na potrzeby innych, uczą że wspólnie możemy zdziałać więcej.